Det går unna i ledermøtene og det tas mange viktige og raske beslutninger i disse dager. Ikke glem å sette av litt tid til «tenketid»!

Bodil Skjørestad er senior Rådgiver innen ledelse, salg og organisasjon i Evan-Jones ®

Hvor godt kjenner du egentlig dine ansatte og deres arbeidshverdag?

Kunnskap og innsikt er viktige elementer for å kunne drive målrettet utvikling av virksomheten og den enkelte medarbeider i virksomheten.

Humankapitalen, som representerer medarbeiderne, er kanskje den aller viktigste kapitalen en bedrift innehar.

Stein Erik Hagen sa det slik:

“De ansatte er det viktigste konkurransefortrinnet man har”.

Det er meget viktig å ha best mulig fakta og kunnskap om bedriften som skal ledes, særlig når det gjelder kunnskap om og interesse for ressursene som ligger i medarbeidernes engasjement og stolthet av bedriften de arbeider i.
Vet du hva dere er bra på i dag, og hva som må forbedres?
Bedrifter som har høy grad av trivsel blant de ansatte på jobb, får ofte de økonomiske resultatene de ønsker.
Vår erfaring er at det er for få som måler trivsel, og som følger opp i ettertid. Vi i Evan-Jones mer med og lager konkrete handlingsplaner som hjelper å øke og ivareta trivselen på arbeidsplassen.

Hva kan Evan-Jones hjelpe med?

Salgs- og kundeundersøkelser

Kundetilfredshet er nøkkelen til vekst og økt lønnsomhet. Jevnlige tilbakemeldinger sikrer at man opprettholder både tilfredshet og lojalitet.

Personlige analyser

Din opplevelse av verden er unik, og dess mer en vet om seg selv, jo lettere blir det å forstå andres reaksjoner og handlingsmønstre. Selvinnsikt er nøkkelordet her.

Arbeidsmiljøundersøkelser

Vi tar pulsen på organisasjonen og undersøker hvordan medarbeiderne dine egentlig har det på jobb.

Lederundersøkelser

En lederundersøkelse er et viktig verktøy for tilbakemelding og utvikling av ledere på ulike nivå i en organisasjon.

Spørsmål om undersøkelser og analyse?

Bodil Skjørestad

Bodil Skjørestad

Senior rådgiver og coach

Innsikt

Er lederteamet klar til å levere i 2024?

  Som drivere innen ledelse, strategi og salg, vet vi at det arbeidet som legges ned nå i november og desember er avgjørende for resultatet i året som kommer. Det er naturlig å ha fokus på strategi, salg, kulturen i bedriften osv. Like naturlig bør det også være...

les mer

Hvordan gi kunden godfølelsen?

 Kundens valg er basert på følelser. Ingen valg blir tatt uten at følelsene er påkoblet.Da kan det være en god ting å skaffe seg innsikt på hvordan ulike persontyper reagerer i ulike situasjoner, og hvorfor, og samtidig få innsikt i hva du som...

les mer

Hva er dine unike salgsargument?

  USP, UBO, UBR, WIIFM... Kjært barn har mange navn. Hva er dine unike salgsargument? Det er faktisk svært mange ledere og selgere som ikke er bevisst akkurat det. ”En vellykket USP lover en klar fordel for forbrukerne, gir dem noe som...

les mer